Mbajtja e Padrejtë e Udhëheqësve të UÇK-së në Paraburgim: Thaçi, Veseli dhe Krasniqi – Heronj të Shtetformimit të Kosovës

Mbajtja e Padrejtë e Udhëheqësve të UÇK-së në Paraburgim: Thaçi, Veseli dhe Krasniqi – Heronj të Shtetformimit të Kosovës

 

Flamur Bucpapaj

 

Hyrje

Prezantimi i temës dhe rëndësia e saj për Kosovën dhe rajonin.

Roli i Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit në Ushtrinë Çlirimtare të Kosovës (UÇK).

Akuzat kundër tyre dhe konteksti ligjor ndërkombëtar.

  1. Konteksti Historik dhe Politik

Lufta e Kosovës (1998-1999) dhe ndërhyrja e NATO-s.

Procesi i shtetformimit të Kosovës dhe roli i liderëve të UÇK-së.

Marrëdhëniet me Serbinë dhe sfidat pas pavarësisë.

  1. Akuzat dhe Gjykata Speciale

Themelimi i Dhomave të Specializuara të Kosovës në Hagë.

Akuzat ndaj Thaçit, Veselit dhe Krasniqit për krime lufte.

Analizë e bazës ligjore dhe sfidave në drejtësinë ndërkombëtare.

  1. Arrestimi dhe Pasojat Politike

Ndikimi i paraburgimit të tyre në politikën kosovare.

Reagimet e institucioneve të Kosovës dhe faktorëve ndërkombëtarë.

Perceptimi publik për liderët e UÇK-së dhe mbështetja popullore.

  1. Argumente për Mbajtjen e Padrejtë në Paraburgim

Pretendimet për mungesë të provave konkrete dhe ndikimin politik në gjyq.

Standardet e dyfishta në trajtimin e konflikteve ballkanike.

Roli i Serbisë dhe Beogradit në drejtësinë ndërkombëtare.

  1. Përfundime dhe Rekomandime

Rëndësia e një procesi të drejtë dhe të paanshëm gjyqësor.

Implikimet për Kosovën dhe marrëdhëniet rajonale.

Strategjitë e mundshme për mbrojtjen e liderëve të UÇK-së dhe forcimin e sovranitetit të Kosovës.

Lufta e Kosovës (1998-1999) dhe ndërhyrja e NATO-s.

Procesi i shtetformimit të Kosovës dhe roli i liderëve të UÇK-së.

Marrëdhëniet me Serbinë dhe sfidat pas pavarësisë.

:

Konteksti Historik dhe Politik

  1. Lufta e Kosovës (1998-1999) dhe Ndërhyrja e NATO-s

Lufta e Kosovës ishte një konflikt i armatosur midis Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës (UÇK) dhe forcave serbe, i cili zgjati nga viti 1998 deri në vitin 1999. Ky konflikt ishte rezultat i shtypjes sistematike të shqiptarëve të Kosovës nga regjimi i Sllobodan Millosheviqit.

 

 

Shkaqet e Luftës

 

Politikat diskriminuese të Serbisë kundër shqiptarëve të Kosovës gjatë dekadave të mëparshme.

Heqja e autonomisë së Kosovës në vitin 1989 nga regjimi i Millosheviqit.

Formimi i UÇK-së në mesin e viteve ‘90 për të luftuar kundër shtypjes serbe.

Faza e Luftës:

 

Në vitin 1998, UÇK filloi një kryengritje të armatosur kundër forcave serbe.

Serbia ndërmori operacione të ashpra ushtarake, duke kryer masakra dhe shpërngulje masive të shqiptarëve.

Ndërhyrja e NATO-s më 24 mars 1999, me fushatën ajrore që zgjati 78 ditë, detyroi Serbinë të tërhiqej nga Kosova.

Pasojat:

 

Më shumë se 13,000 njerëz të vrarë, shumica shqiptarë të Kosovës.

Shkatërrim i madh i infrastrukturës dhe largimi masiv i shqiptarëve nga shtëpitë e tyre.

Vendosja e administratës së Kombeve të Bashkuara (UNMIK) në Kosovë pas tërheqjes së forcave serbe.

  1. Procesi i Shtetformimit të Kosovës dhe Roli i Liderëve të UÇK-së

Pas luftës, UÇK u shpërbë dhe shumë prej komandantëve të saj u përfshinë në procesin e shtetformimit të Kosovës.

 

Periudha pas luftës (1999-2008):

 

UNMIK mori administrimin e Kosovës dhe krijoi institucionet e përkohshme.

Ish-liderët e UÇK-së, përfshirë Hashim Thaçin, Kadri Veselin dhe Jakup Krasniqin, u përfshinë në politikë, duke udhëhequr partinë politike PDK (Partia Demokratike e Kosovës).

Më 17 shkurt 2008, Kosova shpalli pavarësinë, me Hashim Thaçin si kryeministër.

Kontributi i Liderëve të UÇK-së në Shtetformim:

 

Thaçi dhe Veseli udhëhoqën proceset politike dhe diplomatike që çuan në njohjen ndërkombëtare të Kosovës.

Ata ndihmuan në ndërtimin e institucioneve shtetërore dhe forcimin e sigurisë.

Marrëveshjet ndërkombëtare, përfshirë ato me BE-në dhe NATO-n, u arritën nën udhëheqjen e tyre.

  1. Marrëdhëniet me Serbinë dhe Sfidat pas Pavarësisë

Pas shpalljes së pavarësisë, marrëdhëniet me Serbinë mbetën të tensionuara. Serbia vazhdoi ta konsideronte Kosovën si pjesë të territorit të saj dhe loboi kundër njohjes së saj ndërkombëtare.

 

Dialogu Kosovë-Serbi:

 

Nën ndërmjetësimin e BE-së, në vitin 2013 u arrit marrëveshja e parë për normalizimin e marrëdhënieve.

Zbatimi i marrëveshjeve ka qenë i vështirë për shkak të kundërshtimeve nga të dyja palët.

Sfidat e Sigurisë dhe Gjyqësisë:

 

Formimi i Gjykatës Speciale për Kosovën në Hagë në vitin 2015, me presionin e ndërkombëtarëve.

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit në vitin 2020 me akuzën për krime lufte dhe krime kundër njerëzimit.

Përceptimi në Kosovë që këto gjyqe janë të motivuara politikisht dhe se Serbia nuk po përballet me të njëjtat standarde të drejtësisë. Akuzat dhe Gjykata Speciale për Kosovën

4.1. Themelimi i Dhomave të Specializuara dhe Gjykata Speciale

Pas luftës së Kosovës dhe pavarësisë së saj në vitin 2008, u rritën pretendimet për krime lufte të kryera nga pjesëtarë të Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës (UÇK). Këto pretendime, të mbështetura fillimisht nga raporti i senatorit zviceran Dick Marty në vitin 2010, çuan në krijimin e një gjykate të veçantë për të trajtuar këto akuza.

 

Në vitin 2015, Kuvendi i Kosovës, nën presionin e BE-së dhe SHBA-së, miratoi krijimin e Dhomave të Specializuara dhe Zyrës së Prokurorit të Specializuar me seli në Hagë.

Kjo gjykatë ka mandat për të hetuar dhe ndjekur penalisht krime të supozuara të kryera nga UÇK-ja midis viteve 1998-2000.

Ajo funksionon sipas ligjeve të Kosovës, por me gjyqtarë dhe prokurorë ndërkombëtarë, duke ngritur shqetësime për pavarësinë e saj nga ndikimet politike ndërkombëtare.

4.2. Akuzat ndaj Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit

Në nëntor të vitit 2020, Hashim Thaçi (atëherë president i Kosovës), Kadri Veseli (ish-kryetar i Kuvendit) dhe Jakup Krasniqi (ish-zëdhënës i UÇK-së) u arrestuan dhe u transferuan në Hagë me akuza për krime lufte dhe krime kundër njerëzimit.

 

Përmbajtja e Akuzave:

Përndjekje, ndalim arbitrar, tortura dhe vrasje të pretenduara të kundërshtarëve politikë ose bashkëpunëtorëve të Serbisë gjatë dhe pas luftës.

Prokuroria pretendon se ata kishin përgjegjësi komanduese për krimet e supozuara.

Mungesa e dëshmive të qarta dhe bazimi në dëshmi të kontestuara ka ngjallur kritika mbi drejtësinë e procesit.

4.3. Reagimi në Kosovë dhe Perceptimi Publik

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit u pa si një akt politik dhe selektiv nga një pjesë e madhe e shoqërisë kosovare.

 

Mbështetja Publike për Liderët e UÇK-së:

 

Shumë qytetarë e shohin procesin si të padrejtë, duke argumentuar se Serbia nuk është ndëshkuar për krimet e saj në Kosovë.

Protesta dhe peticione për lirimin e tyre janë mbajtur në Prishtinë dhe qytete të tjera të Kosovës.

Simbolika e UÇK-së mbetet e fuqishme në shoqërinë kosovare, dhe shumë e konsiderojnë këtë proces si një përpjekje për të njollosur luftën çlirimtare.

Qëndrimi i Bashkësisë Ndërkombëtare:

 

BE dhe SHBA kanë mbështetur gjykatën, duke e cilësuar si pjesë të përkushtimit të Kosovës për sundimin e ligjit.

Kritikët thonë se Perëndimi nuk ka kërkuar me të njëjtën forcë drejtësi për viktimat shqiptare të luftës.

  1. Arrestimi dhe Pasojat Politike për Kosovën

5.1. Ndikimi në Politikën e Brendshme

Arrestimi i liderëve të UÇK-së ka pasur ndikime të rëndësishme në stabilitetin politik të Kosovës:

 

Dorëheqja e Hashim Thaçit si President

 

Thaçi dha dorëheqjen menjëherë pas konfirmimit të akuzave, për të mos lejuar që procesi të dëmtonte institucionet e Kosovës.

Ky akt krijoi një vakum politik dhe kontribuoi në ndryshimin e ekuilibrave të pushtetit në vend.

Lëvizja Vetëvendosje dhe Rritja e Albin Kurtit

 

Pas arrestimeve, pati një rritje të mbështetjes për Lëvizjen Vetëvendosje dhe Albin Kurtin, i cili e ka kritikuar Gjykatën Speciale dhe ndërhyrjen ndërkombëtare në Kosovë.

Kosova u fut në një periudhë të paqëndrueshme politike me zgjedhje të shpeshta dhe ndryshime qeveritare.

5.2. Implikimet Rajonale dhe Marrëdhëniet me Serbinë

Marrëveshjet e Normalizimit me Serbinë:

 

Procesi i dialogut me Serbinë ka qenë i ngadalësuar pas arrestimeve.

Serbia ka shfrytëzuar procesin gjyqësor kundër ish-udhëheqësve të UÇK-së për të forcuar pozicionin e saj në arenën ndërkombëtare.

Ndikimi në Kosovën e Veriut dhe Minoritetet:

 

Komuniteti serb në Kosovë e ka përdorur këtë situatë për të kërkuar më shumë autonomi, veçanërisht për Asociacionin e Komunave me Shumicë Serbe.

Qeveria e Kosovës është përballur me sfida në ruajtjen e sovranitetit të plotë në komunat veriore të Kosovës.

  1. Argumentet për Mbajtjen e Padrejtë në Paraburgim

Shumë analistë dhe politikanë në Kosovë e shohin mbajtjen në paraburgim të Thaçit, Veselit dhe Krasniqit si të padrejtë dhe të motivuar politikisht.

 

  1. Mungesa e Provave Konkrete:

 

Dëshmitë kryesore janë të bazuara në raporte të diskutueshme dhe deklarata të individëve të panjohur.

Ka pak prova materiale që vërtetojnë fajësinë e tyre.

  1. Standardet e Dyfishta të Drejtësisë Ndërkombëtare:

 

Krimet e luftës të kryera nga forcat serbe gjatë luftës së Kosovës nuk janë ndjekur me të njëjtën intensitet.

Serbia vazhdon të mbajë kriminelë lufte në pozita të larta, pa u ndëshkuar nga drejtësia ndërkombëtare.

  1. Roli i Serbisë në Proces:

 

Beogradi ka lobuar fuqishëm për ndjekjen penale të liderëve të UÇK-së.

Ka dyshime se disa dëshmi janë manipuluar ose janë dhënë nën presion.

  1. Përfundime dhe Rekomandime

Arrestimi dhe gjykimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit kanë pasoja të mëdha politike dhe juridike për Kosovën. Ky proces:

 

Ka ndikuar në stabilitetin politik të vendit dhe ka ndryshuar ekuilibrat e pushtetit.

Ka krijuar ndarje mes qytetarëve të Kosovës dhe ka nxitur ndjenjën e padrejtësisë.

Ka forcuar Serbinë në arenën ndërkombëtare, ndërsa ka dobësuar pozitën e Kosovës në dialogun me Beogradin.

Rekomandime:

 

Kosova duhet të vazhdojë të luftojë për një proces të drejtë dhe transparent për liderët e saj.

Duhet të kërkohet një qasje e barabartë në drejtësi për të gjitha krimet e luftës në Ballkan.

Diplomacia kosovare duhet të angazhohet më fuqishëm për të rritur mbështetjen ndërkombëtare ndaj ish-udhëheqësve të UÇK-së.

Ky proces do të mbetet një pikë kyçe në historinë e Kosovës dhe do të ndikojë në të ardhmen e saj si shtet i pavarur. Akuzat dhe Gjykata Speciale

Themelimi i Dhomave të Specializuara të Kosovës në Hagë.

Akuzat ndaj Thaçit, Veselit dhe Krasniqit për krime lufte.

Analizë e bazës ligjore dhe sfidave në drejtësinë ndërkombëtare.

  1. Akuzat dhe Gjykata Speciale për Kosovën

4.1. Themelimi i Dhomave të Specializuara të Kosovës në Hagë

Pas përfundimit të luftës së Kosovës në vitin 1999 dhe shpalljes së pavarësisë në 2008, komuniteti ndërkombëtar vazhdoi të ndjekë pretendimet për krime lufte të kryera nga Ushtria Çlirimtare e Kosovës (UÇK). Këto pretendime, të mbështetura nga raporti i Dick Marty në vitin 2010 dhe të adresuara nga Këshilli i Evropës, çuan në krijimin e një mekanizmi të posaçëm juridik:

 

Themelimi i Gjykatës Speciale

 

Në vitin 2015, nën presionin e BE-së dhe SHBA-së, Kuvendi i Kosovës miratoi krijimin e Dhomave të Specializuara të Kosovës dhe Zyrës së Prokurorit të Specializuar, me seli në Hagë.

Gjykata ka për qëllim ndjekjen penale të krimeve të supozuara të kryera nga pjesëtarë të UÇK-së në periudhën 1998-2000.

Ajo operon brenda sistemit ligjor të Kosovës, por me gjyqtarë dhe prokurorë ndërkombëtarë, gjë që ka ngritur shqetësime për ndikimin politik në procesin e drejtësisë.

Kontroversia dhe Debati Publik

 

Krijimi i Gjykatës u konsiderua si një veprim i padrejtë nga një pjesë e madhe e shoqërisë kosovare, pasi Serbia nuk është ndëshkuar në të njëjtën mënyrë për krimet e kryera në Kosovë.

Shumë figura politike dhe qytetarë e kanë parë Gjykatën Speciale si një instrument politik që godet vetëm ish-udhëheqësit e UÇK-së.

4.2. Akuzat ndaj Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit

Në nëntor 2020, Hashim Thaçi (atëherë president i Kosovës), Kadri Veseli (ish-kryetar i Kuvendit) dhe Jakup Krasniqi (ish-zëdhënës i UÇK-së) u arrestuan dhe u transferuan në Hagë me akuza për krime lufte dhe krime kundër njerëzimit.

 

Përmbajtja e Akuzave

 

Sipas aktakuzës, ata akuzohen për përndjekje, ndalim arbitrar, tortura dhe vrasje të personave të dyshuar si kundërshtarë politikë ose bashkëpunëtorë të Serbisë.

Akuzat bazohen në pohime se liderët e UÇK-së kishin përgjegjësi komanduese për krimet e supozuara.

Ka kritika për mungesën e provave të qarta, pasi shumë nga dëshmitë mbështeten në burime të pasigurta dhe dëshmi të kontestuara.

Reagimi Politik dhe Publik në Kosovë

 

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit u konsiderua një padrejtësi historike nga shumica e qytetarëve në Kosovë.

Shumë analistë besojnë se Gjykata po ndëshkon viktimat dhe po amniston agresorin, duke lënë të pandëshkuara krimet e luftës të kryera nga Serbia.

Në Prishtinë dhe qytete të tjera janë zhvilluar protesta dhe peticione për lirimin e tyre.

4.3. Analizë e Bazës Ligjore dhe Sfidave në Drejtësinë Ndërkombëtare

Asimetri në Gjykimin e Krimeve të Luftës

 

Krimet e supozuara të UÇK-së po gjykohen nga një gjykatë e krijuar me presion ndërkombëtar, ndërsa krimet e dokumentuara të forcave serbe nuk janë trajtuar me të njëjtën forcë.

Serbia ka shumë ish-oficerë të akuzuar për krime lufte që vazhdojnë të mbajnë pozita të larta shtetërore.

Sfidat Ligjore të Gjykatës Speciale

 

Proceset në Hagë kanë pasur probleme me mbledhjen e provave dhe ruajtjen e dëshmitarëve.

Ka pasur dyshime për ndërhyrje politike në punën e prokurorisë, veçanërisht nga Serbia dhe lobimet ndërkombëtare.

Mungesa e transparencës në disa procedura ka ngritur pikëpyetje mbi drejtësinë e procesit.

  1. Konkluzione

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit është një moment kritik për Kosovën dhe për perceptimin ndërkombëtar të drejtësisë.

Gjykata Speciale ka ngritur ndjenja padrejtësie, pasi nuk ka një balancë në ndëshkimin e krimeve të luftës në Ballkan.

Procesi gjyqësor do të ketë ndikime të thella politike, jo vetëm për Kosovën, por edhe për marrëdhëniet e saj me Serbinë dhe bashkësinë ndërkombëtare.

Kosova duhet të vazhdojë të kërkojë një trajtim të barabartë në drejtësinë ndërkombëtare dhe të sigurojë që lufta e saj për liri të mos njolloset nga vendime të diskutueshme gjyqësore. Arrestimi dhe Pasojat Politike

Ndikimi i paraburgimit të tyre në politikën kosovare.

Reagimet e institucioneve të Kosovës dhe faktorëve ndërkombëtarë.

Perceptimi publik për liderët e UÇK-së dhe mbështetja popullore.

Arrestimi dhe Pasojat Politike

Arrestimi i Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit nga Dhomat e Specializuara të Kosovës në Hagë ka pasur një ndikim të thellë në politikën kosovare, marrëdhëniet ndërkombëtare dhe perceptimin publik të luftës së UÇK-së. Kjo ngjarje ka krijuar një situatë komplekse, e cila ka pasur pasoja në stabilitetin institucional dhe në dinamikën e brendshme të Kosovës.

 

8.1. Ndikimi i Paraburgimit të Liderëve të UÇK-së në Politikën Kosovare

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit ka pasur disa pasoja kryesore në skenën politike të Kosovës:

 

8.1.1. Zbrazëtira në Lidershipin Politik

Thaçi, si President i Kosovës, dhe Veseli, si lider i PDK-së, ishin figura kyçe në politikën e Kosovës për më shumë se dy dekada.

Pas arrestimit të tyre, PDK humbi lidershipin e saj tradicional, duke pësuar dobësim politik dhe humbje të mbështetjes në zgjedhjet e mëvonshme.

Kjo krijoi një rritje të ndikimit të partive të tjera, veçanërisht Lëvizjes Vetëvendosje (LVV), e cila u shfaq si forca dominuese në skenën politike.

8.1.2. Kriza Institucionale dhe Qeverisja

Dorëheqja e Thaçit nga posti i Presidentit krijoi një krizë institucionale, duke e lënë vendin përkohësisht pa një lider të qartë.

U deshën disa muaj për të zgjidhur situatën dhe për të zgjedhur një president të ri, duke dëmtuar stabilitetin institucional të Kosovës.

Partitë politike u përballën me sfida të mëdha për të mbushur vakumin e krijuar nga largimi i Thaçit dhe Veselit.

8.2. Reagimet e Institucioneve të Kosovës dhe Faktorëve Ndërkombëtarë

Arrestimi i liderëve të UÇK-së shkaktoi reagime të ndryshme nga institucionet kosovare dhe komuniteti ndërkombëtar.

 

8.2.1. Reagimi i Qeverisë dhe Kuvendit të Kosovës

Qeveria e Kosovës fillimisht shprehu shqetësim për procesin gjyqësor, por u përpoq të ruante një qasje të balancuar për të shmangur përplasjet me komunitetin ndërkombëtar.

Kuvendi i Kosovës mbajti disa seanca të jashtëzakonshme për të diskutuar situatën, ku pati debate të ashpra mes partive politike.

Disa politikanë e kritikuan Gjykatën Speciale duke e quajtur “të njëanshme” dhe “instrument politik”, ndërsa të tjerë kërkuan bashkëpunim me institucionet ndërkombëtare.

8.2.2. Reagimi i Faktorit Ndërkombëtar

Bashkimi Evropian dhe Shtetet e Bashkuara mbështetën krijimin e Gjykatës Speciale dhe e konsideruan procesin si një hap të nevojshëm për drejtësinë dhe pajtimin në rajon.

Serbia e përdori këtë si një mundësi për të forcuar narrativën e saj se UÇK-ja kishte kryer krime lufte, duke minuar imazhin ndërkombëtar të Kosovës.

Vendet mike të Kosovës (si Shqipëria, Kroacia dhe Turqia) shprehën shqetësim për mënyrën si po zhvillohej procesi, duke theksuar se ai po ndodhte në një kontekst të padrejtë.

8.3. Perceptimi Publik për Liderët e UÇK-së dhe Mbështetja Popullore

8.3.1. Qëndrimi i Shqiptarëve të Kosovës

Shumica e qytetarëve të Kosovës e panë arrestimin e Thaçit, Veselit dhe Krasniqit si një padrejtësi historike dhe një përpjekje për të njollosur luftën e UÇK-së.

U organizuan protesta dhe marshime mbështetëse në Prishtinë dhe qytete të tjera, ku qytetarët kërkuan drejtësi dhe lirimin e liderëve të UÇK-së.

Familjet e dëshmorëve dhe veteranët e luftës ishin ndër grupet më aktive që kundërshtuan procesin gjyqësor në Hagë.

8.3.2. Ndikimi në Rininë dhe Perceptimi Ndër Breza

Brezi i ri, i cili nuk përjetoi drejtpërdrejt luftën, ka pasur një qasje më pragmatike ndaj kësaj çështjeje.

Disa të rinj kanë filluar të analizojnë më objektivisht rolin e UÇK-së dhe procesin gjyqësor, ndërsa të tjerë e shohin këtë si një padrejtësi historike ndaj Kosovës.

Në mërgatën shqiptare, ka pasur gjithashtu një mbështetje të madhe për liderët e UÇK-së, me protesta dhe reagime në vende si Zvicra, Gjermania dhe SHBA.

8.3.3. Narrativa e Medias dhe Opinioni Publik

Mediat kosovare kanë pasur qasje të ndryshme: disa kanë mbështetur fuqishëm liderët e UÇK-së, ndërsa disa të tjera kanë dhënë hapësirë për debat mbi rolin e tyre.

Media ndërkombëtare ka pasur një qasje më kritike, duke u fokusuar më shumë te akuzat sesa te kontributi i liderëve të UÇK-së në çlirimin e Kosovës.

Përdorimi i rrjeteve sociale ka qenë një faktor kyç në formësimin e opinionit publik, ku shumica e qytetarëve kanë shprehur pakënaqësi ndaj procesit gjyqësor dhe mbështetje për Thaçin, Veselin dhe Krasniqin.

  1. Përfundim

Arrestimi i liderëve të UÇK-së dhe mbajtja e tyre në paraburgim ka krijuar një situatë të ndërlikuar për Kosovën, si në aspektin e politikës së brendshme, ashtu edhe në marrëdhëniet ndërkombëtare.

 

Përmbledhje e Pasojave Kryesore

✅ Kriza politike në Kosovë – Humbja e liderëve kyç ndikoi në dobësimin e partive tradicionale dhe riformatimin e skenës politike.

✅ Reagime të përziera ndërkombëtare – BE dhe SHBA mbështetën procesin gjyqësor, ndërsa vendet mike të Kosovës shprehën shqetësim për padrejtësinë e tij.

✅ Mbështetje e madhe popullore – Qytetarët e Kosovës e shohin këtë si një padrejtësi dhe kanë protestuar kundër mënyrës se si po zhvillohet procesi.

✅ Dobësimi i Kosovës në raport me Serbinë – Serbia e ka shfrytëzuar këtë situatë për të forcuar pozicionin e saj ndërkombëtar.

 

Çfarë Duhet të Bëjë Kosova?

Forcimi i diplomacisë ndërkombëtare për të kundërshtuar narrativat që barazojnë UÇK-në me forcat serbe.

Dokumentimi dhe denoncimi i krimeve serbe për të kërkuar drejtësi për viktimat e luftës.

Ruajtja e unitetit politik dhe kombëtar për të mbrojtur trashëgiminë e luftës çlirimtare dhe për të siguruar drejtësi për liderët e UÇK-së.

Në përfundim, arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit mbetet një nga sfidat më të mëdha për Kosovën, e cila duhet të vazhdojë luftën për të mbrojtur dinjitetin e saj dhe të sigurojë që historia e vërtetë e luftës për liri të mos manipulohet.

 

 

 

 

 

 

Argumente për Mbajtjen e Padrejtë në Paraburgim

Pretendimet për mungesë të provave konkrete dhe ndikimin politik në gjyq.

Standardet e dyfishta në trajtimin e konflikteve ballkanike.

Roli i Serbisë dhe Beogradit në drejtësinë ndërkombëtare.

  1. Përfundime dhe Rekomandime

Argumente për Mbajtjen e Padrejtë në Paraburgim

Arrestimi dhe paraburgimi i Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit nga Gjykata Speciale e Kosovës në Hagë ka shkaktuar polemika të mëdha, duke u konsideruar nga shumë si një proces i padrejtë dhe i motivuar politikisht. Këtu janë disa argumente kryesore që mbështesin këtë qëndrim:

 

  1. Pretendimet për Mungesë të Provave Konkrete dhe Ndikimin Politik në Gjyq

1.1. Akuzat e Bazuar në Dëshmi të Dobëta

Një nga kritikat kryesore ndaj Gjykatës Speciale është mungesa e provave të forta dhe të dokumentuara, të cilat do të mund të justifikonin mbajtjen e liderëve të UÇK-së në paraburgim.

Shumë nga dëshmitë e përdorura në gjykim bazohen në deklarata të dëshmitarëve të mbrojtur, shpesh pa prova fizike konkrete.

Ka pasur raste kur dëshmitarët kanë ndërruar dëshmitë ose kanë përjetuar presion, duke ngritur dyshime mbi vërtetësinë e provave.

1.2. Ndikimi Politik në Procesin Gjyqësor

Procesi i ngritjes së akuzave dhe arrestimi i ish-liderëve të UÇK-së ka ndodhur në një moment kyç politik për Kosovën, duke ndikuar në stabilitetin institucional të vendit.

Serbia dhe aleatët e saj ndërkombëtarë kanë ushtruar presion të vazhdueshëm mbi mekanizmat e drejtësisë ndërkombëtare për të kriminalizuar figurat kryesore të luftës çlirimtare të Kosovës.

Ka pasur dyshime se emrat e Thaçit, Veselit dhe Krasniqit janë përfshirë në këtë proces për të barazuar luftën e UÇK-së me krimet serbe, duke ndryshuar narrativën e konfliktit.

  1. Standardet e Dyfishta në Trajtimin e Konflikteve Ballkanike

2.1. Pse Vetëm UÇK-ja dhe Jo Krimet Serbe?

Gjykata Speciale është krijuar ekskluzivisht për të hetuar krimet e supozuara të UÇK-së, ndërkohë që shumë nga krimet e dokumentuara të forcave serbe nuk janë ndjekur penalisht me të njëjtën rreptësi.

Liderët politikë dhe ushtarakë të Serbisë, të cilët organizuan spastrimin etnik dhe masakrat ndaj shqiptarëve, janë trajtuar me më shumë butësi nga drejtësia ndërkombëtare.

Ndërsa liderët e UÇK-së gjykohen për krime të pretenduara të individëve, shumë oficerë serbë të akuzuar për gjenocid dhe krime lufte janë liruar ose kanë marrë dënime minimale.

2.2. Rastet e Gjyqeve të Ngjashme

Për krahasim, në gjyqet e tjera ndërkombëtare, liderët politikë dhe ushtarakë të disa vendeve kanë pasur procedura më të shpejta dhe më të drejta, ndërsa ish-liderët e UÇK-së po mbahen për një kohë të gjatë pa një vendim përfundimtar.

Në rastin e Kroacisë, shumë ushtarakë të lartë janë liruar pasi u pa se akuzat ndaj tyre nuk ishin të bazuara në prova të qarta.

Ndërkohë, liderët e UÇK-së mbahen në paraburgim për një kohë të gjatë, pa një vendim përfundimtar, duke u trajtuar më ashpër sesa ish-liderët serbë.

  1. Roli i Serbisë dhe Beogradit në Drejtësinë Ndërkombëtare

3.1. Fushata e Serbisë për të Delegjitimuar Luftën e Kosovës

Që nga përfundimi i luftës, Serbia ka zhvilluar një fushatë të fuqishme diplomatike dhe propagandistike për të kriminalizuar UÇK-në dhe për të paraqitur luftën e Kosovës si një konflikt mes “dy palëve të barabarta”.

Kjo fushatë ka ndikuar në krijimin e Gjykatës Speciale dhe në përqendrimin e drejtësisë ndërkombëtare vetëm ndaj shqiptarëve të Kosovës.

Shumë nga dëshmitë e përdorura në procesin ndaj liderëve të UÇK-së vijnë nga burime serbe, duke ngritur dyshime mbi objektivitetin e tyre.

3.2. Lidhjet e Serbisë me Gjyqësorin Ndërkombëtar

Serbia ka pasur një rol të fortë lobimi në Tribunalin e Hagës dhe Gjykatën Speciale, duke ndikuar në trajtimin e çështjeve të ndryshme.

Ndërkohë që liderët e UÇK-së mbahen në burg për krime të supozuara, figura kyçe serbe si Sllobodan Millosheviq dhe Radovan Karaxhiq u dënuan vonë dhe shumë të tjerë shpëtuan nga ndjekja penale.

Beogradi ka refuzuar të ekstradojë kriminelët e saj të luftës, ndërkohë që kërkon që liderët e UÇK-së të dënohen sa më rëndë.

  1. Përfundime dhe Rekomandime

4.1. Përmbledhje e Padrejtësisë ndaj Liderëve të UÇK-së

Mungesa e provave konkrete dhe mbajtja e gjatë në paraburgim pa një vendim të qartë gjyqësor tregon një trajtim të padrejtë.

Standardet e dyfishta në drejtësinë ndërkombëtare bëjnë që vetëm UÇK-ja të gjykohet për krime të supozuara, ndërsa krimet e forcave serbe nuk marrin të njëjtin trajtim.

Serbia dhe Beogradi kanë ndikuar fuqishëm në krijimin e kësaj narrative, duke shtyrë një agjendë që synon të delegjitimojë luftën për liri të Kosovës.

4.2. Çfarë Duhet të Bëjë Kosova?

✅ Diplomacia aktive – Kosova duhet të punojë më fort me partnerët ndërkombëtarë për të kërkuar një proces të drejtë për liderët e saj.

✅ Dokumentimi i krimeve serbe – Kosova duhet të vazhdojë të mbledhë prova për të kërkuar drejtësi për viktimat e krimeve të kryera nga Serbia.

✅ Bashkëpunimi me aleatët ndërkombëtarë – Duhet të theksohet se ky proces nuk duhet të jetë një gjyq politik, por një proces i drejtësisë së vërtetë.

✅ Ruajtja e unitetit politik dhe kombëtar – Partitë politike dhe shoqëria kosovare duhet të mbajnë një qëndrim të përbashkët për mbrojtjen e trashëgimisë së luftës së UÇK-së.

 

Në përfundim, mbajtja e padrejtë në paraburgim e Thaçit, Veselit dhe Krasniqit është një padrejtësi historike që kërkon një reagim të fuqishëm politik, diplomatik dhe ligjor nga Kosova. Historia e luftës për liri dhe sakrificat e UÇK-së nuk mund të lejohet të shtrembërohen nga manipulimet politike dhe juridike.

 

 

 

 

 

 

:

Richard Grenell, ish-emisari i SHBA-së për dialogun Kosovë-Serbi, ka shprehur qëndrimin e tij kundër arrestimit të ish-liderëve të UÇK-së, duke e cilësuar procesin si të padrejtë. Kjo përforcon narrativën se Gjykata Speciale nuk po ndjek një qasje të balancuar dhe se Kosova po penalizohet padrejtësisht për luftën e saj çlirimtare.

 

Çfarë Duhet të Bëjë Shqipëria për Lirimin e Liderëve të Kosovës?

Rritja e angazhimit diplomatik – Shqipëria duhet të përdorë ndikimin e saj në arenën ndërkombëtare, veçanërisht në BE, NATO dhe SHBA, për të ngritur çështjen e padrejtësisë së këtij gjykimi.

Përdorimi i forumeve ndërkombëtare – Përfaqësuesit shqiptarë në Këshillin e Evropës, OKB dhe institucionet e tjera duhet të ngrenë zërin për një trajtim të drejtë dhe të barabartë të krimeve të luftës në Ballkan.

Koordinim i fuqishëm me Kosovën – Qeveria shqiptare dhe ajo kosovare duhet të harmonizojnë një strategji të përbashkët për të kundërshtuar këtë padrejtësi në nivel ndërkombëtar.

Mobilizimi i opinionit publik – Shqipëria duhet të ndihmojë në ndërgjegjësimin e opinionit publik ndërkombëtar për këtë çështje, duke përdorur media dhe organizata të ndryshme për të nxjerrë në pah padrejtësinë e kësaj gjykate.

Mbështetje ligjore dhe ekspertizë – Shqipëria mund të ndihmojë Kosovën në forcimin e mbrojtjes ligjore të ish-liderëve të UÇK-së duke ofruar ekspertë të drejtësisë ndërkombëtare.

A Duhet Kosova ta Mbyllë Gjykatën Speciale?

Mbyllja e Gjykatës Speciale është një temë komplekse sepse:

 

✅ Argumentet PRO mbylljes:

 

Kjo gjykatë është e njëanshme dhe ndëshkon vetëm shqiptarët, ndërsa krimet serbe mbeten të pandëshkuara.

Ka dëmtuar rëndë imazhin e UÇK-së dhe të Kosovës në arenën ndërkombëtare.

Është e padrejtë që një gjykatë e tillë të funksionojë si një strukturë e jashtme në Kosovë, duke kufizuar sovranitetin e vendit.

❌ Argumentet KUNDËR mbylljes:

 

Kosova e ka pranuar këtë gjykatë si pjesë e marrëveshjeve ndërkombëtare dhe mbyllja e saj mund të krijojë tensione me partnerët perëndimorë.

Një veprim i tillë mund të interpretohet si përpjekje për të bllokuar drejtësinë dhe mund të sjellë pasoja politike dhe diplomatike për Kosovën.

BE dhe SHBA mund ta konsiderojnë këtë si një hap prapa në sundimin e ligjit, duke dëmtuar rrugën e Kosovës drejt integrimeve evropiane.

Alternativa: Reformimi i Gjykatës Speciale

Në vend që Kosova të tentojë ta mbyllë Gjykatën Speciale menjëherë, ajo mund të:

 

Kërkojë hetime dhe ndjekje penale për krimet e Serbisë në të njëjtën gjykatë ose në një tribunal të veçantë.

Kërkojë një rishikim të mandatit të saj, duke theksuar se nuk mund të ketë drejtësi të njëanshme.

Forcojë institucionet e saj të drejtësisë për të gjykuar krimet e supozuara brenda vendit, duke zvogëluar nevojën për një gjykatë të jashtme.

Përfundim

Shqipëria dhe Kosova duhet të bashkëpunojnë ngushtë për të kërkuar një proces të drejtë për ish-liderët e UÇK-së. Ndërsa mbyllja e menjëhershme e Gjykatës Speciale mund të ketë pasoja politike, Kosova duhet të kërkojë reformimin e saj dhe të luftojë për një drejtësi të barabartë, duke ngritur çështjen e mosndëshkimit të krimeve serbe.

 

 

 

 

 

 

Strategjitë për Lirimin e Liderëve të UÇK-së dhe Rishikimin e Gjykatës Speciale

Duke pasur parasysh se Gjykata Speciale është krijuar me ligj të Kuvendit të Kosovës dhe ka marrë mbështetje ndërkombëtare, rruga për mbylljen ose reformimin e saj kërkon një qasje strategjike dhe të koordinuar.

 

  1. Rritja e Presionit Ndërkombëtar

Kosova dhe Shqipëria duhet të ndërmarrin hapa konkretë për të bindur aleatët e saj ndërkombëtarë se:

 

Gjykata Speciale po vepron me standarde të dyfishta, duke ndjekur vetëm shqiptarët dhe jo kriminelët serbë.

Nuk ka prova të mjaftueshme për të mbajtur në paraburgim ish-liderët e UÇK-së.

Ky proces po përdoret politikisht për të dobësuar Kosovën në arenën ndërkombëtare.

Mekanizmat për këtë përpjekje përfshijnë:

 

Lobim më intensiv në Uashington, Bruksel, Londër dhe Berlin për të kërkuar një rishikim të çështjes.

Nxitja e një debati në Parlamentin Evropian dhe OKB mbi ndikimin politik të kësaj gjykate.

Bashkëpunimi me organizatat ndërkombëtare të të drejtave të njeriut për të evidentuar padrejtësitë e këtij procesi.

  1. Krijimi i Një Tribunali për Krimet Serbe

Nëse drejtësia ndërkombëtare nuk vepron me një standard të drejtë, Kosova duhet të kërkojë krijimin e një Gjykate Ndërkombëtare për Krimet e Serbisë në Kosovë, me mbështetjen e aleatëve.

 

Shqipëria mund të luajë një rol të rëndësishëm duke e mbështetur këtë iniciativë në OKB dhe forume të tjera.

Ky tribunal do të adresonte masakrat, spastrimet etnike dhe dhunën sistematike të regjimit serb gjatë viteve 1998-1999.

  1. Reformimi i Drejtësisë Kosovare për të Kufizuar Ndikimin e Gjykatës Speciale

Nëse Kosova nuk mund ta mbyllë menjëherë Gjykatën Speciale, ajo mund të:

 

Kërkojë transferimin e rasteve në gjykatat e Kosovës, duke forcuar institucionet e saj ligjore.

Reformojë sistemin gjyqësor për të krijuar mekanizma të brendshëm që mund të gjykojnë rastet në mënyrë më të pavarur.

Kërkojë një auditim ndërkombëtar të punës së Gjykatës Speciale, për të vërtetuar nëse po respektohen standardet e drejtësisë.

  1. Mbështetje për Ish-Liderët e UÇK-së në Paraburgim

Deri në lirimin e tyre, është thelbësore që:

 

Qeveria e Kosovës dhe ajo e Shqipërisë të ofrojnë mbështetje të fortë ligjore dhe diplomatike.

Të organizohen fushata ndërkombëtare informuese për të shpjeguar se procesi kundër Thaçit, Veselit dhe Krasniqit është politikisht i motivuar.

Diaspora shqiptare të angazhohet në protesta dhe lobim për të sensibilizuar opinionin publik global.

Përfundim

Mbyllja e Gjykatës Speciale është një proces kompleks, por Kosova dhe Shqipëria kanë mundësi të fuqishme për të kundërshtuar këtë padrejtësi:

 

Lobim i fuqishëm ndërkombëtar për lirimin e ish-liderëve të UÇK-së.

Krijimi i një Gjykate për Krimet Serbe, për të balancuar drejtësinë.

Forcimi i sistemit të drejtësisë në Kosovë për të zvogëluar varësinë nga një tribunal i huaj.

Nëse këto hapa ndërmerren në mënyrë të koordinuar, atëherë ka një shans real për të korrigjuar këtë padrejtësi dhe për të ruajtur integritetin historik të luftës çlirimtare të Kosovës.

 

 

 

 

 

 

Hashim Thaçi, Kadri Veseli dhe Jakup Krasniqi janë figura kyçe në historinë moderne të Kosovës, të cilët luajtën role të rëndësishme gjatë luftës çlirimtare të Kosovës (1998-1999) dhe në procesin e shtetndërtimit pas luftës. Ata janë të njohur si liderë të Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës (UÇK), një forcë ushtarake që luftoi për çlirimin e Kosovës nga okupimi serb dhe që kontribuoi në krijimin e shtetit të pavarur të Kosovës.

 

Heronjtë e Kosovës: Thaçi, Veseli dhe Krasniqi

Hashim Thaçi

Hashim Thaçi ishte një prej liderëve të UÇK-së dhe një nga arkitektët e shtetndërtimit të Kosovës. Ai shërbeu si kryeministër i Kosovës dhe më pas si president. Thaçi luajti një rol të rëndësishëm në procesin e negociatave të paqes dhe në themelimin e institucioneve të Kosovës pas Luftës së Kosovës. Pavarësisht sfidave dhe akuzave që janë ngritur ndaj tij nga Gjykata Speciale, ai vazhdon të mbështetet nga shumë qytetarë të Kosovës si një figurë e rëndësishme e çlirimit të Kosovës.

 

Kadri Veseli

Kadri Veseli ishte gjithashtu një lider i rëndësishëm i UÇK-së dhe një nga figurat kyçe në krijimin e shtetit të Kosovës. Ai ishte një nga bashkëthemeluesit e UÇK-së dhe ka shërbyer si kreu i Shërbimit të Inteligjencës dhe Sigurisë së Kosovës (SHIK). Veseli ka pasur një ndikim të madh në fushën e sigurisë dhe në ndihmën që i ka dhënë Kosovës gjatë periudhës pas luftës për ndërtimin e institucioneve të saj.

 

Jakup Krasniqi

Jakup Krasniqi ishte një tjetër lider i shquar i UÇK-së dhe një nga figurat politike të Kosovës pas luftës. Ai ishte një nga zëdhënësit kryesorë të UÇK-së gjatë luftës dhe ka shërbyer si president i Kuvendit të Kosovës. Krasniqi ka pasur një rol të rëndësishëm në nxitjen e proceseve politike dhe në promovimin e Kosovës në nivel ndërkombëtar.

 

Sacrifica e këtyre liderëve

Hashim Thaçi, Kadri Veseli dhe Jakup Krasniqi janë figura që sakrifikuan shumë për shtetin e Kosovës. Ata udhëhoqën luftën çlirimtare në kushte shumë të vështira, kundër një armiku shumë të fuqishëm dhe të armatosur, që ishte ushtria dhe policia serbe. Lufta e UÇK-së ishte një akt i domosdoshëm për të arritur lirinë e Kosovës dhe për të ndaluar spastrimin etnik që po ushtrohej ndaj popullatës shqiptare në Kosovë.

 

Pas luftës, këta liderë morën përgjegjësi të mëdha për krijimin e institucioneve të Kosovës dhe sigurimin e pavarësisë së saj. Ata ndihmuan në ngritjen e një shteti të ri dhe të qëndrueshëm, duke u përballur me sfida të mëdha, përfshirë izolimin ndërkombëtar dhe presionet e brendshme dhe të jashtme.

 

Akuzat dhe Padrejtësia e Dënimit

Në vitet e pasluftës, këta liderë janë përballur me akuzat për krime lufte, të ngritura nga Gjykata Speciale e Kosovës, një gjykatë ndërkombëtare që vepron në Hagë. Ndërkohë që disa e shohin këtë si një mundësi për të sjellë drejtësi dhe për të ndihmuar procesin e pajtimit, shumë të tjerë besojnë se akuzat janë të motivuara politikisht dhe se ata po ndëshkohen për rolin e tyre në luftën çlirimtare dhe për përpjekjet e tyre për të mbrojtur interesat e Kosovës.

 

Për shumë shqiptarë të Kosovës, Thaçi, Veseli dhe Krasniqi mbeten heronj të luftës për çlirimin e Kosovës, dhe ata konsiderohen si liderë që sakrifikuan gjithçka për krijimin e një shteti të pavarur dhe të qëndrueshëm. Edhe pse janë përballur me sfida të mëdha, figura e tyre mbetet e lidhur ngushtë me historinë e Kosovës si shtet të pavarur dhe sovran.

 

Perceptimi i publikut dhe Mbështetje Popullore

Pavarësisht akuzave dhe procedurave gjyqësore, shumë qytetarë të Kosovës i shohin këta liderë si heronj të shtetit të Kosovës, të cilët përjetuan sakrifica personale dhe kombëtare për të arritur çlirimin e Kosovës. Ata vazhdojnë të kenë një mbështetje të konsiderueshme nga populli i Kosovës, i cili i sheh si simbole të luftës për liri dhe pavarësi.

 

Në përfundim, **Hashim Thaçi, Kadri Veseli dhe Jakup Krasniqi janë figura kyçe që luajtën një rol të papërsëritshëm në çlirimin e Kosovës dhe në krijimin e shtetit të tij të pavarur. Ata janë heronj të Kosovës, që u sakrifikuan për lirinë dhe të ardhmen e vendit të tyre, dhe historia do t’i kujtojë për këtë. Akuzat dhe Gjykata Speciale për Kosovën

4.1. Themelimi i Dhomave të Specializuara të Kosovës në Hagë

Pas përfundimit të luftës së Kosovës në vitin 1999 dhe shpalljes së pavarësisë në 2008, komuniteti ndërkombëtar vazhdoi të ndjekë pretendimet për krime lufte të kryera nga Ushtria Çlirimtare e Kosovës (UÇK). Këto pretendime, të mbështetura nga raporti i Dick Marty në vitin 2010 dhe të adresuara nga Këshilli i Evropës, çuan në krijimin e një mekanizmi të posaçëm juridik:

 

Themelimi i Gjykatës Speciale

 

Në vitin 2015, nën presionin e BE-së dhe SHBA-së, Kuvendi i Kosovës miratoi krijimin e Dhomave të Specializuara të Kosovës dhe Zyrës së Prokurorit të Specializuar, me seli në Hagë.

Gjykata ka për qëllim ndjekjen penale të krimeve të supozuara të kryera nga pjesëtarë të UÇK-së në periudhën 1998-2000.

Ajo operon brenda sistemit ligjor të Kosovës, por me gjyqtarë dhe prokurorë ndërkombëtarë, gjë që ka ngritur shqetësime për ndikimin politik në procesin e drejtësisë.

Kontroversia dhe Debati Publik

 

Krijimi i Gjykatës u konsiderua si një veprim i padrejtë nga një pjesë e madhe e shoqërisë kosovare, pasi Serbia nuk është ndëshkuar në të njëjtën mënyrë për krimet e kryera në Kosovë.

Shumë figura politike dhe qytetarë e kanë parë Gjykatën Speciale si një instrument politik që godet vetëm ish-udhëheqësit e UÇK-së.

4.2. Akuzat ndaj Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit

Në nëntor 2020, Hashim Thaçi (atëherë president i Kosovës), Kadri Veseli (ish-kryetar i Kuvendit) dhe Jakup Krasniqi (ish-zëdhënës i UÇK-së) u arrestuan dhe u transferuan në Hagë me akuza për krime lufte dhe krime kundër njerëzimit.

 

Përmbajtja e Akuzave

 

Sipas aktakuzës, ata akuzohen për përndjekje, ndalim arbitrar, tortura dhe vrasje të personave të dyshuar si kundërshtarë politikë ose bashkëpunëtorë të Serbisë.

Akuzat bazohen në pohime se liderët e UÇK-së kishin përgjegjësi komanduese për krimet e supozuara.

Ka kritika për mungesën e provave të qarta, pasi shumë nga dëshmitë mbështeten në burime të pasigurta dhe dëshmi të kontestuara.

Reagimi Politik dhe Publik në Kosovë

 

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit u konsiderua një padrejtësi historike nga shumica e qytetarëve në Kosovë.

Shumë analistë besojnë se Gjykata po ndëshkon viktimat dhe po amniston agresorin, duke lënë të pandëshkuara krimet e luftës të kryera nga Serbia.

Në Prishtinë dhe qytete të tjera janë zhvilluar protesta dhe peticione për lirimin e tyre.

4.3. Analizë e Bazës Ligjore dhe Sfidave në Drejtësinë Ndërkombëtare

Asimetri në Gjykimin e Krimeve të Luftës

 

Krimet e supozuara të UÇK-së po gjykohen nga një gjykatë e krijuar me presion ndërkombëtar, ndërsa krimet e dokumentuara të forcave serbe nuk janë trajtuar me të njëjtën forcë.

Serbia ka shumë ish-oficerë të akuzuar për krime lufte që vazhdojnë të mbajnë pozita të larta shtetërore.

Sfidat Ligjore të Gjykatës Speciale

 

Proceset në Hagë kanë pasur probleme me mbledhjen e provave dhe ruajtjen e dëshmitarëve.

Ka pasur dyshime për ndërhyrje politike në punën e prokurorisë, veçanërisht nga Serbia dhe lobimet ndërkombëtare.

Mungesa e transparencës në disa procedura ka ngritur pikëpyetje mbi drejtësinë e procesit.

  1. Konkluzione

Arrestimi i Thaçit, Veselit dhe Krasniqit është një moment kritik për Kosovën dhe për perceptimin ndërkombëtar të drejtësisë.

Gjykata Speciale ka ngritur ndjenja padrejtësie, pasi nuk ka një balancë në ndëshkimin e krimeve të luftës në Ballkan.

Procesi gjyqësor do të ketë ndikime të thella politike, jo vetëm për Kosovën, por edhe për marrëdhëniet e saj me Serbinë dhe bashkësinë ndërkombëtare.

Kosova duhet të vazhdojë të kërkojë një trajtim të barabartë në drejtësinë ndërkombëtare dhe të sigurojë që lufta e saj për liri të mos njolloset nga vendime të diskutueshme gjyqësore.

Konkluzion

Arrestimi dhe mbajtja në paraburgim e Hashim Thaçit, Kadri Veselit dhe Jakup Krasniqit nga Gjykata Speciale është një çështje që ka ngritur shqetësime të thella për drejtësinë ndërkombëtare dhe për trajtimin e luftës çlirimtare të Kosovës. Këta liderë nuk janë thjesht individë të zakonshëm, por figura kyçe të shtetformimit të Kosovës, të cilët udhëhoqën luftën për çlirim dhe më pas ndërtuan institucionet shtetërore të vendit.

 

Procesi gjyqësor kundër tyre ka ngritur dyshime për ndikim politik, standarde të dyfishta dhe mungesë të provave të forta, duke e bërë arrestimin e tyre të duket si një përpjekje për të delegjitimuar luftën e UÇK-së dhe për të dobësuar pozicionin e Kosovës në arenën ndërkombëtare.

 

Kosova dhe Shqipëria duhet të veprojnë me urgjencë për lirimin e këtyre liderëve përmes:

 

Lobimit diplomatik dhe juridik në SHBA, BE dhe organizata ndërkombëtare për të kërkuar një proces të drejtë dhe të paanshëm.

Kërkimit të një drejtësie të barabartë, duke insistuar në ndëshkimin e krimeve serbe gjatë luftës së Kosovës.

Forcimit të unitetit politik dhe mbështetjes popullore, për të mos lejuar që kjo padrejtësi të përdoret për të minuar sovranitetin dhe stabilitetin e Kosovës.

Nëse ky proces vazhdon me të njëjtën qasje të njëanshme, atëherë Kosova duhet të shqyrtojë seriozisht opsionin e mbylljes së Gjykatës Speciale dhe kthimit të rasteve në sistemin e saj gjyqësor, për të garantuar që drejtësia të mos jetë e politizuar dhe e dirigjuar nga jashtë.

 

Në përfundim, Thaçi, Veseli dhe Krasniqi mbeten heronj të popullit shqiptar dhe mbajtja e tyre në paraburgim është një padrejtësi historike që duhet të marrë fund. Drejtësia duhet të jetë e barabartë për të gjithë, dhe lufta e UÇK-së nuk mund të kriminalizohet.

 

 

 

 

 

 

Romani “Doktoresha” për nga përshkrimi i Shqipërisë në diktaturë përngjan shumë me Afganistanin e Khaled Hosseinin, përmes veprës “Gjuetari i balonave”: Si Afganistani nën sundimin e talebanëve … Mund ta gjeni në te gjitha libraritë Për porosi kontaktoni në numrin: 067 53 32 700
Scroll to Top