Nëse keni qenë ndonjëherë në një regjim shëndetësor ose keni dashur të humbni peshë, mund të keni kaluar nga ngrënia e orizit të bardhë në oriz kafe.


Orizi kaf shpesh reklamohet për përfitimet e tij shëndetësore, ndërsa orizi i bardhë është cilësuar si i keq në shumë komunitete të ndërgjegjshme për shëndetin.

 

Por a është orizi i zi me të vërtetë më i shëndetshëm se orizi i bardhë? Përgjigja mund t’ju habisë.

 

Debati i orizit

Ka disa arsye që orizi kafe shpesh konsiderohet alternativa më e mirë. Argumenti kryesor është se është një kokërr e plotë. Dallimi midis orizit kafe dhe orizit të bardhë është se orizi kaf është në formën e tij të papërpunuar, me drithëra të plota. Orizit të bardhë, nga ana tjetër, i janë hequr krundet dhe embrioni gjatë përpunimit.

Drithërat integrale konsiderohen të jenë më të shëndetshme sepse përmbajnë më shumë fibra. Fibra është një lëndë ushqyese që dihet se ul kolesterolin, kontrollon sheqerin në gjak dhe rregullon tretjen. Është e vërtetë që orizi kaf përmban më shumë fibra se i bardhi pasi është i parafinuar, por lloji i fibrës është i rëndësishëm për t’u theksuar.

 

Ekzistojnë dy lloje të fibrave: të tretshme dhe të patretshme. Fibrat e tretshme thithin ujin për t’i zbutur jashtëqitjet tuaja në traktin tretës, duke e bërë më të lehtë kalimin e tyre. Ngadalë formon masë dhe shkakton peristaltikën, të cilat janë kontraktimet e zorrëve që ndihmojnë mbeturinat të lëvizin nëpër sistemin tuaj. Jo vetëm kaq, por edhe fibrat e tretshme fermentohen në traktin tretës për të ndihmuar në promovimin e një ekuilibri të mirë të baktereve në zorrë!

Nga ana tjetër, fibra e patretshme nuk thith ujin ose fermenton. Meqenëse nuk shpërbëhet fare, formon një masë të fortë në zorrët. Kur konsumohet në sasi të mëdha, në fakt mund të shkaktojë inflamacion, parehati, fryrje, gazra dhe më shumë.

 

Orizi kaf përmban fibra të patretshme dhe siç shpjegon doktoresha e mjekësisë naturopatike Liz Carter, kjo mund të ndikojë shumë në zorrën tuaj. “Orizi kaf është i pasur me fibra të patretshme dhe irrituese. Orizi i bardhë nuk është”, thotë ajo. “Kam parë që orizi kaf të jetë shumë i vështirë për t’u trajtuar për pacientët e mi me probleme të zorrëve. Është më mirë të përqendroheni në ushqimet me fibra të tretshme që ushqejnë shëndetin e zorrëve. Nëse keni probleme me tretjen si kapsllëku dhe dëshironi të konsumoni më shumë fibra, merrni parasysh të shtoni më shumë ushqime me fibra të tretshme në dietën tuaj”.

Dy arsye të tjera mund t’ju bëjnë të dëshironi të hiqni dorë nga orizi kafe – acidi fitik dhe arseniku. Orizi kaf përmban acid fitik, i cili njihet si një anti-ushqyes sepse në fakt bllokon aftësinë e trupit tuaj për të absorbuar disa lëndë ushqyese, si hekuri, zinku dhe kalciumi. Ngrënia e sasive të mëdha të tij mund të çojë përfundimisht në mangësi të vitaminave dhe mineraleve. Orizi kaf është gjithashtu më i lartë në arsenik, i cili është një metal i rëndë toksik që, kur konsumohet me kalimin e kohës, mund të rrisë rrezikun e sëmundjeve si kanceri , sëmundjet e zemrës dhe diabeti i tipit 2.

 

Shpesh na thuhet se të hash çdo gjë “të bardhë” që është përpunuar është e keqe. Por në këtë rast, përpunimi i drithit në fakt largon fibrën që shkakton inflamacion (që e bën më të lehtë tretjen) dhe ul sasinë e acidit fitik dhe arsenikut, duke e bërë orizin e bardhë një zgjedhje më të shëndetshme!